září 12, 2010

Osobní a intimní rozměr hudby se ztrácí

Hudební průmysl dneška je silně zasažen digitální revolucí. Jednoduchost, s jakou mohou posluchači získat vybranou hudbu jediným kliknutím přes internet, však nevede pouze k poklesu zájmu o fyzické hudební nosiče. Mění se i tvář samotné hudby, která přestává být tak osobní záležitostí jako dříve. Alba, která jsou doslova nasypána v jediné počítačové složce spolu s desítkami ostatních, ztrácí svou výjimečnost a posluchači tak spolu s fyzickým kontaktem postupně ztrácí i vztah, který kdysi k hudbě měli.
Mnoho zadavatelů výroby CD se s tímto trendem snaží vyrovnat prostřednictvím snížení nákladů na jejich výrobu, to však pochopitelně probíhá na úkor jejich kvality. Nekvalitní výroba však pouze snižuje reputaci hudebních nosičů. Z našeho pohledu je řešení třeba hledat na opačné straně. Pečlivě lisované CD s kvalitním potiskem a kreativně řešeným obalem je právě tou přidanou hodnotou, která má potenciál vrátit hudbě osobní a intimní rozměr, který vlivem digitální revoluce ztratila a dává posluchači možnost hudbu vnímat doslova všemi smysly.